مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب
فرهنگی،دینی،خبری

دختر و پیرمرد


فاصله دختر تا پیر مرد یک نفر بود ؛ روی نیمکتی چوبی ؛ روبه روی یک آب نمای سنگی .
پیرمرد از دختر پرسید :
- غمگینی؟
- نه .
- مطمئنی ؟
- نه .
- چرا گریه می کنی ؟
- دوستام منو دوست ندارن .
- چرا ؟
- جون قشنگ نیستم .
- قبلا اینو به تو گفتن ؟
- نه .
- ولی تو قشنگ ترین دختری هستی که من تا حالا دیدم .
- راست می گی ؟
- از ته قلبم آره
دخترک بلند شد و از پیرمردتشکر کرد و به طرف دوستاش دوید ؛ شاد شاد.
چند دقیقه بعد پیر مرد اشک هاش را پاک کرد ؛ کیفش را باز کرد ؛ عصای سفیدش را بیرون آورد و رفت !!!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 15:6 ] [ حسین زارع ] [ ]

 ضرب‌المثل شماره 52

 نه خانی آمده، نه خانی رفته!

مردی، خیلی دلش می‌خواست ثروتمند بشود و مثل خان‌ها زندگي کند. اما نه پول زیادی داشت، نه گاو و گوسفند و نوکر و کلفتی. براي همين، با صرفه‌جویی زیادي زندگی می‌کرد، تا شاید پولی پس‌انداز کند.


 

روزی او به شهر رفت تا چیزی بفروشد. بعد از اینکه جنسهایش را فروخت، موقع برگشتن به روستای خود، از کنار يک دکان میوهفروشی گذشت. چشمش به خربزه‌‌ها افتاد و با خودش گفت: «کاش پول داشتم و یک خربزه میخریدم! اما همین که ناهار مختصری بخرم کافی است. نباید ولخرجی کنم!» مرد چند قدمی دور شد. اما میل به خوردن خربزه نگذاشت جلوتر برود. با خودش گفت: «چهطور است به جای ناهار، یک خربزه بخرم و بخورم؟ با خوردن خربزه، سیر میشوم و دیگر نیازی به خرید ناهار ندارم.» با این فکر برگشت، خربزهای خرید و از شهر خارج شد. سپس درختی پیدا کرد و زیر سایه درخت نشست. خربزه را قاچ کرد و مشغول خوردن آن شد. وقتی که خربزه را میخورد، گفت: «پوست خربزه را نمیتراشم تا هر کس از اینجا عبور کند و پوست خربزه را ببیند، بگوید که یک خان از اینجا گذشته، خربزه را خورده و پوستش را رها کرده است.»

اما هنوز گرسنه بود و میل به خوردن خربزه آزارش میداد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 15:3 ] [ حسین زارع ] [ ]

  ضرب المثل شماره 332

 بلایی به سرت بیاید که به سر نمرود نیامد!

زمانی که حضرت ابراهیم(ع) پیامبر خدا بود، پادشاهی خودخواه به اسم «نمرود» حکومت می‌کرد. او قصر بزرگی برای خودش ساخته بود. وقتی نمرود شنید که حضرت ابراهیم(ع)مردم را به خداپرستی دعوت می‌کند، دستور داد او را دستگیر کنند و پیش او بیاورند.


 

زمانی که حضرت ابراهیم(ع)پیامبر خدا بود، پادشاهی خودخواه به اسم «نمرود» حکومت میکرد. او قصر بزرگی برای خودش ساخته بود. وقتی نمرود شنید که حضرت ابراهیم(ع)مردم را به خداپرستی دعوت میکند، دستور داد او را دستگیر کنند و پیش او بیاورند. حضرت ابراهیم(ع)، نمرود را هم به خداپرستی دعوت کرد، اما نمرود با غرور و خودخواهی گفت: «من سپاهیان و ثروت زیادی دارم. با همه میجنگم و پیروز میشوم. هیچکس حتی خدای تو نمیتواند بر من غلبه کند!» حضرت ابراهیم(ع)فرمود: «از خدا بترس و سرکشی نکن.» نمرود گفت: «از هیچکس نمیترسم. من خدای این سرزمینم! اگر قدرت خدای تو بیشتر از قدرت من است، بگو لشکریانش را به جنگ با من بفرستد تا بجنگیم و ببینیم من پیروز میشوم یا خدای تو!»


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:24 ] [ حسین زارع ] [ ]

 ضرب المثل شماره 65

 از ماست که بر ماست

در زمان‌هاي قديم وقتي پادشاهي مي‌مرد، مردم يک باز شکاري را به پرواز در مي‌آوردند تا شاه جديدشان را انتخاب کنند. باز روي شانه هر کس مي‌نشست، او شاه مي‌شد. يک بار که مردم همين کار را انجام دادند، باز دور زد و روي شانه کسي به نام «بخت‌النصر» نشست. بخت‌النصر پسر زورگويي ... .


 

در زمانهاي قديم وقتي پادشاهي ميمرد، مردم يک باز شکاري را به پرواز در ميآوردند تا شاه جديدشان را انتخاب کنند. باز روي شانه هر کس مينشست، او شاه ميشد. يک بار که مردم همين کار را انجام دادند، باز دور زد و روي شانه کسي به نام «بختالنصر» نشست. بختالنصر پسر زورگويي بود که همه از زور بازو و قيافه زشت او ميترسيدند. پيران و افراد دانا گفتند: «نه! بختالنصر آدم ظالمي است؛ او نبايد پادشاه بشود.» اما مردم...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:5 ] [ حسین زارع ] [ ]

  ضرب المثل شماره 82

 نیش عقرب نه از ره کین است

يکي بود، يکي نبود. در گوشه اي از اين دنياي بزرگ، لاک‌پشتي با يک عقرب دوست شده بود. آن‌ها هر روز کنار برکه يکديگر را مي‌ديدند، با هم بازي مي‌کردند، براي هم قصه مي‌گفتند و از روزها و اميدهاي زندگي‌شان حرف مي‌زدند. شب هم که مي‌شد، هر کدام به لانه‌اي که داشت مي‌رفت و استراحت مي‌کرد. از قضاي روزگار، کم‌کم ...


 

يکي بود، يکي نبود. در گوشه اي از اين دنياي بزرگ، لاکپشتي با يک عقرب دوست شده بود. آنها هر روز کنار برکه يکديگر را ميديدند، با هم بازي ميکردند، براي هم قصه ميگفتند و از روزها و اميدهاي زندگيشان حرف ميزدند. شب هم که ميشد، هر کدام به لانهاي که داشت ميرفت و استراحت ميکرد. از قضاي روزگار، کمکم برکه خشک شد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:2 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

 

پرس و جو شماره 343

 آیا داشتن چشم برزخی با ستارالعیوب بودن خداوند منافات دارد؟

طبق احادیث، خداوند نامه عمل امت پیغمبر‏ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ‏را در قیامت حتی به خود پیامبر اکرم‏ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم‏ نیز عرضه نمی‌کند تا مبادا آبروی انسان‌ها از بین برود. حال جایگاه چشم برزخی چیست که آبروی انسان‌های گنهکار پیش یک انسان عارف (پایین‌تر از پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) از بین می‌رود؟


 

طبق احادیث، خداوند نامه عمل امت پیغمبر‏ صلیاللهعلیهوآلهوسلم ‏را در قیامت حتی به خود پیامبر اکرم‏ صلیاللهعلیهوآلهوسلم‏ نیز عرضه نمیکند تا مبادا آبروی انسانها از بین برود. حال جایگاه چشم برزخی چیست که آبروی انسانهای گنهکار پیش یک انسان عارف (پایینتر از پیغمبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم) از بین میرود؟

پاسخ:...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 13:59 ] [ حسین زارع ] [ ]

گفتم: دیگه روی توبه ندارم
گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (
ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.::
خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/۵۳) ::.

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
.::
به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم! ... توبه می‌کنم
گفتی: ...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:, ] [ 23:34 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

چند مسئله از تحرير الوسيله

خونهاي پاك

مساءله 7 -خونيكه بعد از ذبح حيوان درحيوان ديده مى شود اگر حيوان حرام گوشت باشد احتياط واجب اجتناب ازآن است و اگر از حيوان حلال گوشت باشد طاهر است بشرطيكه باندازه متعارف هنگام ذبح و يا نحر خون از حيوان آمده باشد حال چه اين كه خون باقيمانده در بدن حيوان در شكم آن باشد و يا در لابلاى گوشت و رگها و قلب و يا كبد آن باشد البته اين در صورتى است كه آن خون بوسيله چاقوى نجس و امثال آن از وسايل تذكيه آلوده نشده باشد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 23:31 ] [ حسین زارع ] [ ]

 
نحوه برخورد رهبرانقلاب با دختر و پسر در کوه

آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود : بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید.
 

راه داشجو: یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.

به گزارش قانون، یکی از محافظان مقام معظم رهبری در خاطره ای گفت: یک روز که مقام معظم رهبری به کوههای اطراف تهران برای کوه پیمایی رفته بودند، با دختر و پسری دانشجو برخورد می کنند که به لحاظ ظاهری وضع نامناسبی داشتند.

آنها به یک باره در مقابل گروه ما قرار گرفتند و فرصت جمع و جور کردن و رسیدگی به وضع ظاهری خودشان نداشتند از رفتار آنها مشخص بود که خیلی ترسیده بودند واینگونه به نظر می رسید که آنها تصور می کردند که الآن آقا دستور دستگیری آنها را فورا صادر خواهد کرد. ولی برخلاف تصور آنها آقا با آنها سلام و علیک گرمی کرد و پرسید که شما زن و شوهر هستید؟(البته آقا می دانست)؛ آن پسر وقتی با خلق زیبای آقا مواحه شد، واقعیت را گفت؛ و جواب داد خیرمن و این دختر دوست هستیم.

آقا ابتدا درباره ورزش و مزایای آن با آنها صحبت کرد و بعد فرمود : بد نیست صیغه محرمیتی هم در میان شما برقرار شود و شما با هم ازدواج کنید. آقا به آنها پیشنهاد داد که اگر مایل بودید در فلان تاریخ بیائید، و من هم آمادگی دارم که شخصا خطبه عقد شما را بخوانم. آن دو خداحافظی کردند و طبق قرار همراه خانواده خود در همان تاریخ به محضر ایشان رسیدند .


آقا هم خطبه عقد آن دو را جاری کردند . با برخورد کریمانه ایشان این دو جوان مسیر زندگی خود را تغییر دادند آن دختر غیر محجبه به یک دختر محجبه و معنوی و آن پسر دانشجو هم به یک جوان مذهبی مبدل شدند.


منبع: نشریه ماه تمام، شماره 3،ص17
 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:46 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

|

 
 
 
دردناکترين عکس تاريخ در سال 1998
متاسفانه مادر اين کودک بعد از مدتي به علت خفگي از دود آتش جان سپرد؛ اما نکته شگفت انگيز اينجاست که مادر بعد از مرگش بچه رو رها نکرده و ماموران آتش نشاني توانستند بچه را صحيح و سالم نجات دهند.
 
راه دانشجو:تصوير ذیل در سال 1998 زيباترين و دردناکترين عکس تاريخ شد.

به گزارش انتخاب، هند، آپارتماني که در آتش و دود گرفتار شده و مادري که براي حفظ جان دختر بچه اش او را از پنجره بيرون نگه داشته تا با دود ناشي از آتش خفه نشود.

متاسفانه مادر اين کودک بعد از مدتي به علت خفگي از دود آتش جان سپرد؛ اما نکته شگفت انگيز اينجاست که مادر بعد از مرگش بچه رو رها نکرده و ماموران آتش نشاني توانستند بچه را صحيح و سالم نجات دهند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:6 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

 

 

مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است.تکناز : در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:56 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

 

 

دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده‌ است که قید می‌کند موضوعی برابر با موضوعی دیگراست، مثلاً مرد برابر است با زن.گرچه این مسئله از نظر صرف‌و‌نحو دستوری بی‌اشکال است اما واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است،

یعنی 24=24.

با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده‌است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، صدق می‌کند. به کلماتی که دفعات به‌کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:

دنیا 115 / آخرت 115

ملائک 88 / شیطان 88

زندگی 145 / مرگ 145


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:47 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

صدایی که هرگز قطع نمی شود
 
'عبد الحميد الفاضل' پژوهشگر اماراتي گفت كه صداي اذان در كره زمين در تمام شبانه روز قطع نمي‌شود ودرهر منطقه‌اي به پايان برسد بلافاصله در جاي ديگري آغاز مي‌شود.
 

وي توضيح داد كه گفتن اذان 4 دقيقه زمان لازم دارد وزمين‌داري 360 خط فرضي از قطب شمال به قطب جنوب است كه معادل 360 درجه مي‌باشد. هنگامي كه مثلا ظهر شرعي در خط يك شروع مي‌شود 4 دقيقه طول

مي‌كشد تا ظهر شرعي در خط دو شروع شود و اين مدت معادل زماني است كه در خط يك اذان گفته مي‌شود.


به اين ترتيب 360 ضربدر 4 مي‌شود 1440 كه معادل 24 ساعت است.

كشف علمي ديگري كه با بررسي طول وعرض جغرافيايي زمين صورت گرفت نيز ثابت كرد كه شهر مكه مكرمه مركز زمين است.


اين كشف پس از سال‌ها تحقيقات علمي و با كمك جدولهاي پيچيده رياضي توسط كامپيوتر صورت گرفت.

'حسين كمال الدين' دانشمند مصري كه اين موضوع را كشف كرده است گفت كه وي هنگامي كه قصد داشت با كمك عمليات پيچيده رياضي در كامپيوتر راهي براي تشخيص قبله در هر نقطه از جهان بيابد به طور تصادفي دريافت كه مي‌تواند دايره‌اي با مركزيت مكه كه محيط آن را قاره‌ها تشكيل مي‌دهند كشف كند ودريابد كه مكه

مركز زمين است.


منبع: خبرگزاری ایرنا به نقل از پايگاه خبري 'العرب آنلاين'


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:25 ] [ حسین زارع ] [ ]

خطوط زیر کاملا موازی همدیگر هستند

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/03.jpg?613402937

دایره های میانی هر دو یک اندازه هستند

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/02.jpg?1562441498

 


 

ه نقاط مختلف تصویر زیر نگاه کنید...
 

مطمئناً متوجه رقص تصویر شده اید!

تصویر کاملاً ثابت است و این خطای دید شماست!

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:7 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

حق طلبکار ازنظر حضرت امام سجاد ع

35. وَ أَمّا حَقّ الْغَرِيمِ الطّالِبِ لَكَ فَإِنْ كُنْتَ مُوسِراً أَوْفَيْتَهُ وَ كَفَيْتَهُ وَ أَغْنَيْتَهُ وَ لَمْ تَرْدُدْهُ وَ تَمْطُلْهُ فَإِنّ رَسُولَ اللّهِ (ص) قَالَ مَطْلُ الْغَنِيّ ظُلْمٌ وَ إِنْ كُنْتَ مُعْسِراً أَرْضَيْتَهُ بِحُسْنِ الْقَوْلِ وَ طَلَبْتَ إِلَيْهِ طَلَباً جَمِيلًا وَ رَدَدْتَهُ عَنْ نَفْسِكَ رَدّاً لَطِيفاً وَ لَمْ تَجْمَعْ عَلَيْهِ ذَهَابَ مَالِهِ وَ سُوءَ مُعَامَلَتِهِ فَإِنّ ذَلِكَ لُؤْمٌ وَ لا قُوّةَ إِلّا بِاللّهِ اما حق بستانكارى كه طلبش را از تو بخواهد اين است كه اگر مال دارى به او بپردازى و كارش را به راه اندازى و بى‏نيازش كنى و او را سر ندوانى و از امروز به فردايش نكشانى؛ زيرا پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: «تأخير اداى دين از جانب توانگر ستم است»، و اگر تنگدستى، وى را به خوش گفتارى خرسند سازى و از او به نيكى مهلت خواهى و او را به لطف و خوشى از خود برگردانى و با بردن مالش، بد رفتارى بدو را نيز ميفزاى كه اين پستى است. و لا قوة الا بالله (و نيرويى نيست جز به خدا.)

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:30 ] [ حسین زارع ] [ ]

مادرشوهری بود که عروسي خودپسند داشت. روزي مي خواست نحوه پختن پلو را به او بياموزد. ديگي حاضر کرد و گفت: ابتدا آب را در ديگ مي جوشاني. عروس گفت: اين را مي دانستم.

گفت: سپس برنج را در آن مي ريزي. عروس گفت: اين را هم مي دانستم.

گفت: سپس برنج را در آب مي جوشاني تا دانه هاي آن ترد شود، گفت: اين را هم مي دانستم.

...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:38 ] [ حسین زارع ] [ ]

امام علی علیه السلام فرمودند :
مَن تَطَلَّعَ عَلى أسرارِ جارِهِ انهَتَکَت أستارُهُ ؛
هر که در پى آگاهى از اسرار همسایه ‏اش باشد ، پرده ‏اش دریده مى‏ شود .
غررالحکم، ح 8798

امام علی علیه السلام فرمودند :
مَن أحسَنَ إلى جِیرانِهِ کَثُرَ خَدَمُهُ ؛
هر کس به همسایگانش نیکى کند ، خادمانش زیاد شوند .
غررالحکم، ح 7967

امام على علیه السّلام فرمودند:
اِنَّ لِلّدارِ شَرَفا وَ شَرَفُهَا السّاحَةُ الْواسِعَةُ وَ الْخُلَطاءُ الصّالِحونَ وَ اِنَّلَها بَرَکَةً وَ بَرَکَتُها جَودَةُ مَوْضِعِها وَسَعَةُ ساحَتِها وَ حُسْنُ جِوارِ جیرانِها؛
خانه را شرافتى است. شرافت خانه به وسعت حیاط (قسمت جلوى خانه) و هم نشینان خوب است. و خانه را برکتى است، برکت خانه جایگاه خوب آن، وسعت محوطه آن و همسایگان خوب آن است.
مکارم الاخلاق ص 125

امام علی علیه السّلام فرمودند:
زَكوةُ الْيَسارِ بِرُّ الْجيرانِ وَ صِلَةُ الاَرحامِ؛
زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
غرالحکم، ح 5453.

امام علی علیه السّلام فرمودند:
نِظامُ الفُتوّةِ احتِمالُ عَثَراتِ الإخوانِ ، و حُسنُ تَعَهُّدِ الجِيرانِ؛
آيين جوانمردى، تحمّل لغزشهاى برادران و رسيدگى به همسايگان است.
غرر الحكم: 9999.

امام باقر علیه السّلام فرمودند:
مَنْ طَلَبَ الدُّنْیا اسْتِعْفافاً عَنِ النّاسِ، وَ سَعْیاً عَلی أهْلِهِ، وَ تَعَطُّفاً عَلی جارِهِ، لَقَی اللهَ عَزَّ وَجَلَّ یَوْمَ الْقِیامَهِ وَ وَجْهُهُ مِثْلُ الْقَمَرِ لَیْلَهَ الْبَدْرِ؛
هركس دنیا را به جهت یكی از این سه حالت طلب كند روز قیامت در حالتی محشور می گردد و به ملاقات خداوند متعال نایل می شود كه صورتش همچون ماه شب چهارده، نورانی است:بی نیازی از مردم، آسایش و رفاه خانواده و عائله اش، كمك و رسیدگی به همسایه اش.
وسائل الشّیعه، ج 17، ص 21، ح 5

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:3 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

باسمه تعا لى

 

امام علی علیه السلام فرمودند :

مَن تَوَلاّنا فَلیَلبَس لِلمِحَنِ إهابًا؛

هر که ولایت ما را پذیرفت، باید که براى رنج و گرفتاریها لباسى پوستى در پوشد.

 غرر الحکم، ح 9038


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ] [ 22:1 ] [ حسین زارع ] [ ]
[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:53 ] [ حسین زارع ] [ ]

امام على علیه السّلام فرمودند:
شُرْبُ الدَّواءِ لِلْجَسَدِ كَالصّابونِ لِلثَّوبِ، يُنَقّيهِ وَ لكِنْ يُخْلِقُهُ؛
نوشيدن دارو براى بدن، همانند صابون (پودر شوينده) براى لباس است كه آن راتميز مى كند، امّا فرسوده اش هم مى كند.
شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 20، ص 300.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ] [ 21:47 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

چرا به حضرت امیرعلیه السلام ابوتراب می‌گویند؟

  
سال دوم هجرت بود. با پیامبرصلی الله علیه و آله برای غزوه‌ای از مدینه خارج شدیم. به منطقه عُشَیْره که رسیدیم، فهمیدیم مشرکان به مکه بازگشته‌اند!
پیامبرصلی الله علیه و آلهدستور ماندن دادند.
من و علیعلیه السلامهم که جزء لشکر 150 نفره بودیم، ماندیم.
یک روز علیعلیه السلامرو کرد به من که:
ـ عمار! می خواهی برویم نزدیک افراد بنی مدلج که کنار چشمه کشاورزی می‌کنند، ببینیم چطور کشاورزی می‌کنند؟
ـ برویم.
رفتیم. خسته‌شدیم. زیر درخت‌های نخل هوای خوبی بود. همان‌جا روی خاک‌ها  علیعلیه السلام کمی خاک‌ها را جمع کرد و باشی خاکین برای خودش ساخت و خوابید. من هم خوابیدم.
یادم نیست چه خواب دیدم. ولی با صدای پیامبر صلی الله علیه و آله از خواب بیدار شدم. علیعلیه السلام هم.
لباس‌ها همه پر از خاک شده بود. من و علی علیه السلام با عجله لباس را می‌تکاندیم که پیامبر صلی الله علیه و آله با لبخند به علیعلیه السلام گفت:
ـ ای ابوتراب!
 
 
با نویسی شده از: محمدی اشتهاردی، محمد، داستان دوستان، بوستان کتاب، ص211
به نقل از: کحل البصر، ص81  و  تاریخ طبری، ج2، ص261

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, ] [ 1:26 ] [ حسین زارع ] [ ]

قبر و عذاب قبر چیست؟

کد مطلب: 15358
 
دنیای قبر و سرانجام و سرنوشت حیات انسانی همیشه مورد توجه آحاد بشریت در طول حیاتش بوده است که از آن جمله می‌توان به اهمیت سرنوشت وی پس از مرگ زمینی اشاره کرد که همواره انسان‌ها با مراجعه به منابع مختلف در پی آگاهی از آن بوده‌اند.
به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، پرسشی «درباره قبر و عذاب قبر» و پاسخ به آن را در اختیار ما قرار داده است که متن آن به شرح زیر است:

منظور از قبر، برزخی است که برای انسان بعد از مردن آغاز می‌شود و تا قیامت ادامه دارد. "حماد" یکی از یاران امام صادق(ع) می‌گوید "از امام صادق(ع) پرسیدم برزخ انسان چیست؟

ایشان فرمودند:

«اَلْقَبْرُ مُنْذُ حِینِ مَوْتِهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَام»(۱)

"برزخ همان قبر از زمان مرگ تا قیامت است."
 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 9 دی 1391برچسب:, ] [ 9:20 ] [ حسین زارع ] [ ]

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 14490
 
 
به گزارش اول نيوز وبلاگ قراجه در آخرین نوشته خود آورده است:



تا به حال به اینکه چشمتان چند مگاپیکسل است فکر کرده اید ؟


بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ ۱۰ مگاپیکسل؟ ۱۴ مگاپیکسل؟ ۱۶ مگاپیکسل؟ ۲۴ مگاپیکسل؟


بهتره این موضوع را با یه تحقیق انجام شده بررسی کنیم :


در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:


این فاصله در بزرگسالان ۲۴ میلیمتر ، در زمان تولد ۱۶ الی ۱۷ میلیمتر (حدود ۰٫۶۵ اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها ۲۲٫۵ الی ۲۳ میلیمتر و وزن تقریبی ۷٫۵ گرم و اندازه ۰٫۸۹ اینچ دارد.


تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید.

شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید.

آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟


به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟ جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است

چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل است.
فکر نمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست ؟


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 9 دی 1391برچسب:, ] [ 8:34 ] [ حسین زارع ] [ ]

افتتاح البراج البیت در روز 21 دسامبر/ابهتی برای کعبه باقی نمانده/شیطان پرستی در مکه


شاخ های بلند شیطان بر مسجد الحرام...

 

 

ابراج البیت نام هتلی مجلل در مکه، عربستان سعودی است. سازندگان ساختمان شرکت مجموعة بن لادن السعودیة (متعلق به خانواده اسامه بن لادن) است. معمار آن شرکت دار الهنداسه است.

این هتل با ۵۹۵ متر ارتفاع، بلندترین برج عربستان، و از نظر حجم (با ۱۵۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت) بزرگترین ساختمان جهان خواهد بود.

رقم دقیق هزینه شده برای ساختمان بنا مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از ۳ میلیارد دلار آمریکا باشد.

هتل در مجاور مسجد الحرام قرار دارد، و قابلیت جا دادن ۱۰۰۰۰۰ مهمان را دارد.

در قسمت فوقانی برج، ساعتی چهار وجهی قرار گرفته‌است که عربستان سعودی، آن را به عنوان بزرگ‌ترین ساعت جهان معرفی کرده‌است. این ساعت، ساعت بیگ بن در لندن که روزگاری به عنوان بزرگترین ساعت چهار وجهی دنیا بوده و همچنین یدک کشنده فعلی این رکورد که برج ساعت آلن برادلی در میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین در ایالات متحده آمریکا است را کوتاه تر جلوه می‌دهد؛ مساحت صفحات ساعت، بیش از پنج برابر بزرگ تر است. قطر هر کدام از چهار وجه ساعت ۱۵۱ فوت معادل ۴۶ متر می‌باشد که با دو میلیون لامپ ال ای دی همراه با نوشته عربی «الله اکبر» روشن می‌شود. ۲۱۰۰۰ لامپ سفید و سبز هم در بالای ساعت قرار گرفته‌اند که از فاصلهٔ ۱۹ مایلی معادل ۳۰ کیلومتر نمایان هستند. نماد دولت سعودی در مرکز هر یک از ساعت‌ها در زمینه صفحه نمایان شده‌است. صفحات ساعت همچنین از بهترین نمونه حال حاضر دنیا که ساعتی واقع در بازار کواهیر در استانبول که یک وجه ۳۶ متری قرار گرفته در پشت بام نور گذر مجتمع فروشگاه است هم بزرگ تر می‌باشد.

سه ماه اجرای آزمایشی برای این ساعت از ۱۱ آگوست ۲۰۱۰ برابر با اول رمضان ۱۴۳۱ هجری قمری آغاز شد. تا کنون تنها یکی از چهار وجه ساعت کامل شده‌است و با ۹۸ میلیون قطعه موزائیک شیشه‌ای پوشیده شده‌است. هر کدام از وجوه با عبارت «خدا بزرگ‌ترین است» به زبان عربی منقوش و با هزاران لامپ رنگی تجهیز خواهند شد. ساعت از فاصلهٔ بیش تر از ۱۶ مایل معادل ۲۵ کیلومتر قابل مشاهده خواهد بود.

این ساعت را مهندسان آلمانی و سوئیسی طراحی کردند و به گفته وزارت اوقاف، کل پروژه ۸۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. ساعت برج ساعت استاندارد عربی (۳GMT+) را نشان می‌دهد.

 

ادامه ی مطلب ...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 15:42 ] [ حسین زارع ] [ ]

رسول اکرم(ص): کمترین فرد بهشت چنان است که اگر جن وانس میهمان او شوند همه را با خوردنی وآشامیدنی پذیرایی کند واز آنچه دارد چیزی کم نشود. (بحار الانوار)

hvxvsg.jpg


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 8:35 ] [ حسین زارع ] [ ]

د تکه استخوان عروسی ام را بهم زده.+خاطراتی از شهدا

 

بهش گفتم: بابا جون! اینبار كه بری جبهه ، كی برمی‌گردی؟

خندید و گفت: خیلی دیر نیست

گفتم: چقدر طول می‌كشه؟

نگاهی به دور و برش كرد و دخترعموی دو ساله اش كه مهمونمون بود رو نشون داد

بعدش گفت: عروسی زهرا خانم برمی‌گردم...

این حرف رو كه زد دلم ریخت ، اما بازم گذاشتم پای شوخی‌هاش

اما انگار اینبار شوخی نمی‌كرد

رفت و بعد از هجده سال دقیقاً دو روز قبل از عروسی دختر عموش برگشت

از معراج شهدا زنگ زدند و گفتند: پیکر پسرتون پیدا شده

...

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 8:15 ] [ حسین زارع ] [ ]

حاج شیخ جعفر مجتهدی و مورچه آواره

حاج آقاشیخ جعفرمجتهدی كه داستانش باور كردني نيست در قم در كوهي نزديك مسجد جمكران  چهله مي گرفته ودر كوه عبادت مي كرده تا اين كه بعد از چهل روز عبادت به قم مي آيد وبه خانه يكي از دوستانش مي رود. هنگامي كه مي خواهد وضو بگيرد دستمالش را از جيبش در مي آورد تا صورتش راخشك كند مورچه اي را در دستمال مي بيند مي گويد بدبخت شدي همين حالا بدون اين كه سوار چارپايي بشوي بايد به كوه بروي واين مورچه را نزد خانه اش برساني .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 8:4 ] [ حسین زارع ] [ ]

كسي بود كه راه خانه اش را گم مي كرد حتي نام خودش را از ياد مي برد  بعضي وقت ها مردم از سر دلسوزي  اورا به در منزلش مي بردند. تا اين كه او دلش هوس كرد طلبه شود به حوزه علميه حنفي ها رفت .

وقتي  اظهار كرد كه مي خواهد طلبه شود از او خواستند كه يك جمله اي را حفظ كند

...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ 7:41 ] [ حسین زارع ] [ ]

وصیت نامه زیبای حسین پناهی!

-قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم.

- بعد از مرگم، انگشتهای مرا به رایگان در اختیار اداره انگشتنگاری قرار دهید.

- به پزشک قانونی بگویید روح مرا کالبدشکافی کند، من به آن مشکوکم!

...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 18 آذر 1391برچسب:, ] [ 15:14 ] [ حسین زارع ] [ ]

 


 

حجه الاسلام قرائتی:200 سرنخ از فوائد نماز

  50 مورد خواستگاری رفتم 51 امین جواب گرفتم /

دلیل خواندن نماز به عربی

 

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, ] [ 13:14 ] [ حسین زارع ] [ ]

آیا میدانید که؟

- مدت قیام امام حسین (ع) از روز امتناع از بیعت تا شهادت 175 روز طول کشید؟

- منزلهای بین مکه تا کربلا 18 منزل بود؟(معجم بلدان)

- تعداد نامه های دعوت کوفیان به امام حسین (ع) 12000 هزار نامه بود؟

- تعداد بیعت کنندگان با مسلم ابن عقیل بین 18000 تا 40000 نفر گزارش شده است ؟

- سپاه کوفه 33000 نفر بودند که با امام جنگیدند؟

- امام حسین (ع) در هنگام شهادت 57 سال داشتند؟

...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 19:57 ] [ حسین زارع ] [ ]

سرنوشت خواندنی اولین زن زیبای دنیا

 
آیا تا به حال می دانستید که اولین ملکهُ زیبایی جهان چه کسی بود؟
 
اسمش کلئو- دو- مرود و در سال ۱۹۶۶ در پارسی به خاک سپرده شد بی آنکه کسی در کنارش باشد.

...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 19:39 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

 

جنین در رحم مادر می‌خندد و می‌گرید!! جنین در رحم مادر می‌خندد و می‌گرید!!

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد كه جنین در رحم مادر حركاتی را در چهره خود بروز می‌دهد كه می‌توان این حركات را به عنوان خنده و گریه جنین شناسایی كرد...

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 19:10 ] [ حسین زارع ] [ ]

رکورد دبدنی یک چینی بابینی اش !

 یک شهروند چینی با بینی خود یک خودرو حامل چهار سرنشین را به مسافت ۱۰ متر جابجا کرد.


رکورد  دبدنی یک چینی بابینی اش !+ عکس www.taknaz.ir


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:31 ] [ حسین زارع ] [ ]

دحوالارض؛ روزی که اولین نقطه زمین از آب بیرون آمد

 

بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است.

به گزارش انعکاس به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند:

«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

همچنین در برخی از روایات این روز به عنوان روز قیام امام زمان مهدی موعود(عج) معرفی شده و خاتم المحدثین، شیخ عباس قمی (ره) روز دحوالارض را از چهار روز معروفی ذکر کرده که روزه آن ثواب هفتاد سال عبادت را دارد.

روز دحوالارض از روزهای پر برکت خدا برای بندگان سالک الی الله

در کتاب شریف «المراقبات» روایت است که امام رضا ـ علیه السلام ـ فرموده اند:

در شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع) متولد شده اند....


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:49 ] [ حسین زارع ] [ ]

آثار منفی نگفتن بسم‌‌الله در کارها

آنچه در زیر می خوانید حکایتی شنیدنی از امیر المومنین ع در خصوص  آثار منفی ترک  بسم الله  در زندگی روزمره خودمان است.

 
عبد الله بن یحیى نزد امیر مؤمنان (ع) آمد در جلوی آن حضرت یک تخت بود حضرت  فرمود؛ بنشین! وقتی عبدالله بن یحیی بر روی تخت نشست ،آن تخت  چرخید و او با سر بر زمین خورد و سرش  به شدت زخمی شد و خون از آن  روان شد .
 
پس آن حضرت آبى خواست و خون  سر عبدالله بن یحیی را شست سپس...

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:44 ] [ حسین زارع ] [ ]

چرا غيرت ورزیدن زن به كفر می انجامد؟

الإمامُ الباقرُ عليه‏السلام :

غَيرَةُ النِّساءِ الحَسَدُ ، والحَسَدُ هو أصلُ الكُفرِ ، إنّ النِّساءَ إذا غِرْنَ غَضِبنَ ، وإذا غَضِبنَ كَفَرنَ إلاّ المُسلِماتِ مِنهُنَّ .

امام باقر عليه‏السلام :

غيرت زنان (از) حـسـادت است و حسادت ريشه كفر است . زنان هرگاه غيرت و رشك ورزند ، خشم گيرند و چون خشم گيرند به كفر گرايند ، مگر زنان مسلمان .

الكافي : 5 / 505 / 4 منتخب ميزان الحكمة : 438


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ] [ 13:28 ] [ حسین زارع ] [ ]

مراسم قالي شويان در مشهد اردهال

مراسم قالي شويان در مشهد اردهال
مراسم قالي شويان در مشهد اردهال
مراسم قالي شويان در دومين جمعه مهرماه هر سال(1) ، به ياد شهادت حضرت سلطانعلي بن محمد باقر(ع) با شور و غوغاي غير قابل توصيفي همراه با عزاداري و نوحه خواني در مشهد اردهال برگزار مي شود.
اين روز ياد بود شهادت مظلومانه ي فرزند امام محمدباقر(ع) است که دراين مکان شهيد شد و به پاس فداکاري و رشادتش همه ساله، هزاران نفر از مشتاقان براي بر پايي مراسم به اين مکان مي آيند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, ] [ 11:39 ] [ حسین زارع ] [ ]

 

دعای مقاتل بن سلیمان

 


هفتم:شيخ كفعمى در كتاب بلد الامين از حضرت زين العابدين عليه السّلام دعايى نقل كرده و فرموده:اين دعا را مقاتل بن سليمان از آن حضرت روايت كرده و گفته:هركه اين دعا را صد مرتبه بخواند و دعايت اجابت نشود پس‏ مقاتل را لعنت كند.و آن دعا اين است:
إِلَهِي كَيْفَ أَدْعُوكَ وَ أَنَا أَنَا وَ كَيْفَ أَقْطَعُ رَجَائِي مِنْكَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِي إِذَا لَمْ أَسْأَلْكَ فَتُعْطِيَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِي إِلَهِي إِذَا لَمْ أَدْعُكَ [أَدْعُوكَ‏] فَتَسْتَجِيبَ لِي فَمَنْ ذَا الَّذِي أَدْعُوهُ فَيَسْتَجِيبُ لِي إِلَهِي إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَيْكَ فَتَرْحَمَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي أَتَضَرَّعُ إِلَيْهِ فَيَرْحَمُنِي إِلَهِي فَكَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَيْهِ السَّلامُ وَ نَجَّيْتَهُ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّيَنِي مِمَّا أَنَا فِيهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّي فَرَجا عَاجِلا غَيْرَ آجِلٍ بِفَضْلِكَ وَ رَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
خدايا چگونه تو را بخوانم و حال آنكه من منم،و چگونه اميدم را از تو قطع كنم‏ و حال آنكه تو تويى،خدايا!آنگاه كه از تو نخواهم كه به من عطا كنى پس كيست كه از او درخواست عطا كنم؟ خدايا!آنگاه كه تو را نخوانم تا مرا اجابت كنى،پس كيست كه او را بخوانم تا اجابتم كند؟،خدايا!آنگاه كه به‏ سوى تو زارى نكنم تا به من مهرآورى،پس كيست كه به جانب او زارى كنم تا به من مهر آورد،خدايا!چنان‏كه دريا را براى موسى)درود خدا بر او(شكافتى و نجاتش دادى،از تو درخواست مى‏كنم بر محمّد و خاندانش درود فرستى و از آنچه در آن‏ گرفتارم مرا رهايى بخشى،و بر من گشايش دهى گشايشى فورى نه دير،به فضل و مهربانى‏ات،اى مهربان‏ترين مهربانان.
 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, ] [ 23:10 ] [ حسین زارع ] [ ]

سفارشاتی در مورد تعامل با زنان و حجاب در عهد رسو ل ا... (ص)

 

روش تعامل با زنان

پدربزرگ من همیشه به یک ضرب المثل قدیمی استناد می‌کرد و می‌گفت: (من غابت عن عنزه جابت تیس) یعنی هر کسی که زنش چیزی را در نزد وی نیابد که عاطفه‌اش را ارضا نماید و او را سیر کند، نفسش او را وادار می‌کند تا به کسی دیگر که دارای سخنان شیرین است، گرایش داشته باشد. منظور وی از این ضرب المثل معاذ الله تشبیه زن و مرد به بز نر و ماده نیست! زنان مانند مردان هستند و اگر خداوند به مردان نیرو جسم عطا نموده است، به زنان عواطف و احساسات قوی ارزانی داشته است و چه‌قدر از پادشاهان و افراد دلیر بوده‌اند که در برابر قدرت عاطفی یک زن سر تعظیم فرود آورده‌اند.

 

یکی از مهارت‌های تعامل با زنان این است که شما ترفندی را بدانید که به وسیله آن در عاطفه‌شان تأثیر بگذارید و با اسلحه‌ی خودشان با آن‌ها به نبرد بپردازید.

رسول خدا صلی الله علیه وسلم تو را به احسان و نیکی‌کردن نسبت زن، و احترام به عاطفه‌اش توصیه می‌کند، تا این که با او خوشبخت شوید و به پدران توصیه می‌کند تا با دختران‌شان با نیکی و احسان رفتار نماید.

می‌فرماید: مَنْ عَالَ جَارِیَتَیْنِ حَتَّى تَبْلُغَا، جَاءَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنَا وَهُوَ، وَضَمَّ أَصَابِعَهُ.

 هر کسی دو دختر را تربیت نماید، تا این که به سن بلوغ برسند. روز قیامت در حالی با من ملاقات می‌کند که من و او اینقدر به همدیگر نزدیک می‌شویم (و انگشتانش را جمع می‌نمود.)


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, ] [ 22:53 ] [ حسین زارع ] [ ]
صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 16 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجتمع فرهنگی، مذهبی، مسجد و حسینیه سقای تشنه لب و آدرس sagha3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1123
بازدید دیروز : 756
بازدید هفته : 1123
بازدید ماه : 1123
بازدید کل : 336410
تعداد مطالب : 341
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1123
بازدید دیروز : 756
بازدید هفته : 1123
بازدید ماه : 1123
بازدید کل : 336410
تعداد مطالب : 341
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

-----------------
ایران رمان